maandag 3 juni 2013

Als Jeugdzorg kinderen ophaalt, kijkt iedereen weg

3 juni 2013  

 

Veel verhalen die ik zie halen uiteindelijk niet de eindstreep van een artikel. Toch kan een zaak in je hoofd blijven spelen, omdat het geval zo schrijnend is. Zo ook het geval van Ilja en zijn moeder bij wie Bureau Jeugdzorg in 2012 zijn broertje en zusje komen ophalen en uit huis plaatsen. Hiervan zijn beelden. Hierop ontpopt zich een spel, waarbij de raderen van de overheid zonder compassie over een familie heen lijken te walsen. 

GeenStijl leest het hele dossier en komt met een grondige analyse van het geval. De site besteedt vaak aandacht aan het dossier en maakt er zelfs een minidocumentaire over. Jeugdzorg is boos over de aandacht van media. Er volgen drie aangiftes tegen Ilja, een arrestatieteam haalt hem op en hij zit drie dagen in de cel. Na verhoor bleek er geen zaak tegen de jongeman.
 

Lees verder…. 

 

8 opmerkingen:

  1. Eindelijk pakt de media het op, nu hopen dat ze het blijven volgen.

    Ik heb HP de tijd ook zojuist een mail gestuurd en gewezen op deze website.

    Ron V.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat is nou het verschil. Iemand wilde op mijn You Tube een positieve opmerking maken over Dumpert. Binnen no time heb ik de reactie verwijderd.
    Ik boycot alles wat te maken heeft met GeenStijl, PowNews,Dumpert.
    Blijkbaar weten bezoekers van dit weblog niet hoe de extreem-rechtse media werken.
    Hun toegift is juist bedoeld om te proberen je te verleiden om verder akkoord te gaan met hun extreem-rechtse methodes.
    Je kunt zeggen: dit weblog doet niet aan politiek.
    Eindresultaat: extreem-rechts wordt goedgepraat.
    Door positief te praten over GeenStijl zet je jezelf compleet voor schut.
    Wel klagen over de methodes van Jeugdzorg maar als PowNews/GeenStijl op andere momenten een zeer ernstige inbreuk doet op de privacy gaat men daarmee akkoord.
    Neen dat kan ik niet rijmen met elkaar.
    GeenStijl heeft notabene de oprichter van dit weblog
    flink in de zeik gezet in het verleden.
    Wordt dit weblog dan ook weer ondermijnd door onderkruipers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onduidelijk. Is dit ter zake?
      Ligt hier een analyse hoe het mis gaat in de jeugdzorg, gericht op werkgelegenheid?
      Wat is de koppeling van misbruik maken in jeugdzorg van macht over gezinnen - tegenover rechts of links?

      Verwijderen
    2. Tja, wat is wijsheid? Of bent u zelf wijzer dan elk ander onderkruiper?
      Nogal veel van die onderkruipers maken gebruik van de vrijheid van meningsuiting. En in de samenleving onder de misbaksels zijn er helaas teveel meelopers. Iedereen doet aan politiek, daar is het toch begonnen, daar moet het toch ook eindigen?

      Verwijderen
    3. Antwoord:
      1. Ik kan duidelijk spreken van voortschrijdend inzicht.
      2. Onderkruipers hebben last van geestelijke armoede.
      Daar heb ik geen last van.
      Ik groeide op in een zeer zelfbewuste positieve omgeving.
      3. Misbaksels en meelopers. Trap niet in de val.
      Houdt ook rekening met de optie dat de overheid ergens een clubje mensen heeft die overal op internet discussies manipuleert.
      Ik ben 2 keer met mijn account geblokkeerd op NuJij.nl
      Toen ben ik er maar mee gestopt.
      Ik had een duidelijk eigen mening en had contact met iemand die mijn mening deelde. Zonder opgave van reden werd mijn account geblokkeerd.
      De heersende elite kan mogelijk op veel plekken discussies manipuleren in een poging de Nederlandse arbeiders een negatief zelfbeeld te geven.
      4. Iedereen doet aan politiek ?
      Het politiek bewustzijn in Nederland is naar mijn mening
      het laagst van geheel West-Europa.

      Verwijderen
    4. Ah dus u boycot alles wat met geenstijl te maken heeft.
      Hoezo, kunt u het harde realiteit niet verdragen ?

      Verwijderen
    5. Geen Stijl heeft inderdaad mij aardig voor schut gezet met onzinnige berichtgeving. Kort geleden kwam ik er pas achter dat ik in 2010 op de 15e plaats staat van hun lijst van internet-terroristen wegens mijn acties op MSN. Hoe onzinnig dit is: ik heb GEEN MSN! Geen Stijl vertelt ook niet hoe ZIJ MIJ dagelijks terroriseren met ca. 15 persberichten die ik als spam krijg doorgestuurd. Mijn tegen actie; gewoon degene van wie de persberichten zijn inlichten. Ik krijg zelfs berichten met embargo er op tot bepaalde tijd...
      Afgelopen donderdag is er wéér een lasteraar veroordeeld tot dwangsommen tot 50.000 € wegens laster over mij....
      Ik laat mij niet uit het veld slaan door internet-lasteraars en rechtse of linkse media. De (linkse) berichtgeving van en over Nine Kooiman over jeugdzorg en haar uit huis plaatsen zonder indicaties + het gezinnen willen terroriseren met Ouder-Kind- adviseurs en haar onwetenschappelijke houding, volg ik ook en is ook niet een onverdeeld succes....
      (behalve natuurlijk bij de BJZ-medewerkers die graag zien dat Nine weer meer geld voor hun binnen haalt!)
      Dus: links of rechts: beiden doen soms iets 'goeds' en beiden iets 'slechts' Het is aan de kritische lezer wat die goed of slecht vindt en niet aan mij als redacteur om u bepaalde berichten te onthouden....

      Nico Mul

      Verwijderen
    6. Voor de duidelijkheid. Linkse media zijn er niet meer in de mainstream media. Een mooi voorbeeld is de Volkskrant. Ik herinner me dat ik tijdens de vredesdemonstratie 1983 een button droeg met de tekst:
      LEES DE VOLKSKRANT. Een jongedame, die dat las, werd kwaad en riep:
      Dat maak ik zelf wel uit.
      De Volkskrant is tegenwoordig een rechtse krant en absoluut niet links.
      De gehele media zijn tegenwoordig rechts of extreem-rechts.
      Die 2 smaken zijn overgebleven in de mainstream media.

      Verwijderen